בס"ד

שירות בכל הארץ

חברת ניקיון דירות בפריסה ארצית

ליטוש מרצפות | ליטוש שיש | ליטוש אבן

מתי צריך פוליש לרצפה

תוכן עניינים

השאלה מתי צריך פוליש לרצפה נשאלת הרבה, כולנו רוצים רצפה עם מראה חדש ומבריק, ולשם כך יש לבצע תחזוקה שוטפת למרצפות. העניין הוא שתחזוקה שוטפת כוללת יותר מאשר רק פוליש, צריך לדאוג לטפל ברצפה, בין עבודות פוליש, עם החומרים המתאימים, אשר יעזרו לשמור על המראה המבריק.

כמעט כל חברת ניקיון שתשאלו תמליץ לכם לעשות פוליש קריסטל, או בשמו הנפוץ – פוליש יהלום. שכן סוג הפוליש הזה נחשב לאיכותי ביותר מבין סוגי הפוליש. מכיוון שבתהליך של פוליש קריסטל חומרי ההברקה מוחדרים אל תוך המרצפות, הפוליש עצמו עמיד במיוחד ונותן תוצאות טובות מאוד.

אבל, יש לא מעט מקרים שפוליש קריסטל הוא לא בהכרח הבחירה הנכונה. מה השיקולים שמובילים לבחירה בסוג פוליש מסוים? ולשאלה החשובה – מתי, ובאיזו תדירות כדאי לבצע פוליש לרצפה?

פוליש יהלום לרצפת שיש

מתי צריך פוליש לרצפה

התשובה הפשוטה היא – ברגע שהמרצפות נראות כאילו הן איבדו את הברק המקורי שלהן, וברגע שהן נראות "עייפות". פוליש בעצם מבצע חידוש מרצפות, ומעניק להן חזרה את הברק שאבד עם השנים. חלק מסוגי הפוליש כוללים פעולת ליטוש, וחלקם לא מחייבים ליטוש, על כן ההבדל המשמעותיים במחירים.

שלושת סוגי הפוליש הנפוצים בשוק כיום הם: פוליש קריסטל/פוליש יהלום, פוליש ווקס ופוליש סילר.

פוליש קריסטלי, או פוליש יהלום, הוא היקר מבין השלושה. הסיבה לכך היא שפוליש כזה דורש עבודת ליטוש לפני מריחת הפוליש, מה שבעצם מקנה למרצפות מראה חדש לגמרי. הסיבה לכך היא שפעולת הליטוש מסירה שכבה מיקרוסקופית מהמרצפות וחושפת שכבה חדשה לחלוטין. שימו לב כי ניתן לבצע גם ליטוש פרקט עץ.

למעשה, עבודות ליטוש ניתן לבצע על משטחים רבים, ניתן לבצע ליטוש לפרקט עץ (רק עץ טבעי, לא לפרקט דמוי עץ), ליטוש למרצפות טרצו או פרלטו ואפילו ליטוש רצפת בטון. עם זאת, על בטון, למשל, לא ניתן לבצע הברקה. לכן מבדילים בין עבודת ליטוש לעבודת פוליש.

פוליש ווקס הוא בעצם מריחה של חומר דמוי שעווה (בעצם סוג מסוים מאד של שעווה) אשר מעניק לרצפה מראה מבריק. הפעולה נעשית לאחר ניקיון יסודי ועמוק של המרצפות, על מנת שהחומר ייטמע בצורה טובה. עם זאת, פוליש ווקס פחות עמיד מפוליש קריסטל, שכן מדובר בפעולה חיצונית, אשר לא מחדירה חומר למרצפות.

פוליש סילר, בדומה מאד לפוליש ווקס, גם הוא כולל מריחה חיצונית של חומר. אלא שהחומר אינו ווקס, והוא אינו סוג של שעווה. סילר הוא חומר המיועד לאיטום (To seal באנגלית פירושו לאטום), אשר בעצם פעולת ההחדרה שלו גם מבריק את הרצפה. הדבר גורם לפוליש סילר להיות עמיד מעט יותר מווקס.

מתי צריך פוליש לרצפה

הסיבה לכך שעל פי רוב, במקרה שסוג הפוליש מתאים לריצוף, אנו, וחברות רבות נוספות בתחום הפוליש, ממליצים על פילוש קריסטל היא העמידות שלו. פוליש קריסטל יכול להחזיק במשך כ-3 עד 5 שנים. בעוד בשאר סוגי הפוליש, על פי רוב, תצטרכו לחדש את הפוליש בתוך שנה עד שנתיים.

הזמן שהפוליש יחזיק תלוי גם בטיפול ובתחזוקה השוטפת של הרצפה (משחק מילים שכזה). יש צורך לנקות את הרצפה לעיתים קרובות. לשטוף אותה בחומרים המיועדים לשימור ותחזוקה של הפוליש שאותו בחרתם לבצע. ישנם חומרים המיועדים ספציפית לשמירה על כל סוג של פוליש.

איך יודעים שצריך לבצע פוליש לרצפה

התשובה היא שוב מאד פשוטה – כאשר הרצפה נראית כאילו היא זקוקה לחידוש. יחד עם זאת, ישנם מקרים שבהם ניקיון יסודי יספיק, ולשם כך עדיף להתייעץ במומחים. למעשה, היו מקרים בהם הגענו לבצע עבודת פוליש והתברר שהרצפה לא זקוקה לאחת, אלא זקוקה לניקיון יסודי ואגרסיבי.

אז חזרנו בעצם לשאלה – איך נדע שהרצפה זקוקה לפוליש, ולא מספיק לה ניקיון מאסיבי?

לשם כך אנו מעסיקים את טובי המומחים בתחום הניקיון והפוליש, אשר ידעו לתת לכם הערכה מדויקת של מצב הרצפה שלכם. אנו גם נדע להתאים לכם את סוג הפוליש המתאים עבור הרצפה שלכם. אם יש צורך בפעולת ליטוש מרצפות טרצו, למשל, לא נמליץ לכם על פוליש ווקס או סילר, שכן אלו לא יתאימו לכם.

אם אתם רוצים לעשות פוליש על רצפה ישנה ומתפוררת במיוחד, כדאי שתדעו שפוליש קריסטל עלול להביא ליותר נזק מתועלת. כפי שאמרנו, כדי לבצע פוליש קריסטל יש להחדיר אל הרצפה חומרים כימיים באמצעות קרצוף חזק. במקרה של מרצפות ישנות, תהליך זה עלול להרוס את המרצפות ולפורר אותן.

מעבר לכך, פוליש על רצפה שרוטה לא ייתן את האפקט הרצוי, וסתם חבל שתשלמו על זה. מה שכן כדאי לכם לעשות הוא פעולת ליטוש, אשר תחדש את מראה המרצפות שלכם ותתן להן מראה אחיד וחלק. אחרי הליטוש תוכלו להחליט אם אתם רוצים לעשות גם פוליש לרצפה.

כמובן שאם תחליטו, לאחר הליטוש, שברצונכם לבצע גם פוליש לרצפה – נשמח לעזור לכם! למעשה, פעולת הפוליש בדרך כלל משלימה את פעולת הליטוש, ומעניקה לרצפה מראה של ריצוף חדש. לכן על פי רוב, נמליץ על פוליש לאחר ליטוש.

סוגי פוליש לרצפה
סוגי פוליש לרצפה

אילו סוגי פוליש לרצפה קיימים? ובכן, ישנם מספר סוגים שונים, כאשר ישנן סוגי רצפות שלא כל פוליש יתאים להן. למעשה, ברגע שנסביר תראו שיש סוג מרצפות שלא מתאים להן אף פוליש סטנדרטי, אלא הן זקוקות לפוליש מאד ספציפי וייחודי (לא נגלה לכם עדיין באיזה סוג רצפה מדובר). סוגי פוליש לרצפה – שלושת

קרא עוד »
איך מלטשים שיש קיסר
איך מלטשים שיש

איך מלטשים שיש קיסר ככה שיראה חדש? כאשר מגיעים למצב שלאחר ניקיון יסודי לא ניתן לראות הבדל מספק כנראה שצריך להבין איך מלטשים שיש קיסר. מידע לגבי שיש קיסר איך מלטשים ולמה לשים לב, בהמשך הכתבה. איך מלטשים שיש קיסר ככה שיאיר את החלל כולו? ליטוש מדרגות לבניינים, בתים, וכל סוגי העסקים.

קרא עוד »
ליטוש בטון ידני ליטוש רצפת בטון
ליטוש רצפת בטון

ליטוש רצפת בטון –  ליטוש בטון קיים הוא אפשרי ואף רצוי,  שיוף בטון נעשה באופן מקצועי וישנה אפשרות לבצע אף ליטוש בטון ידני במקרים מסוימיים ובהתאם למצב הבטון והמראה אותו רוצים להשיג  שיוף בטון עם חברת פלורה, נחשבת לאחת המובילות בישראל בתחום הליטושים. אנו מספקים בכל רחבי הארץ שירות ליטוש רצפת בטון,

קרא עוד »
ליטוש וחידוש שיש מטבח
חידוש שיש למטבח

חידוש שיש למטבח היא משימה חשובה מפני שהו לב הבית. לא פעם ליטוש וחידוש שיש מטבח מקצועי משנה את פני החלל כולו ודרך חידוש שיש מטבח נותנים מראה חדיש לבית כולו. מידע על ליטוש שיש למטבח כולל חידוש שיש במטבח ולמה כדאי לעשות חידוש ליטוש שיש מטבח ? אין ספק שהשיש הוא

קרא עוד »
ליטוש מרצפות טרצו מחיר מצויין

ליטוש טרצו מחפשים ליטוש טרצו? מצאתם! *צוות אמין ומקצועי ביותר. *ניסיון רב בשוק העבודה בכל הנוגע לעבודות ליטוש מרצפות טרצו ועוד. *מגוון מחירים המלווים במבצעים והנחות. *שירות לקוחות מפנק עם מענה מיידי לכל שאלה בתחום ליטוש המרצפות. *זמינות מיידית לעבודות מיידיות. ליטוש מרצפות טרצו – מה זה מרצפת טרצו? ריצוף טרצו הינו

קרא עוד »
ליטוש מרצפות, ליטוש שיש, ליטוש אבן – פלורה

ליטוש מרצפות, ליטוש שיש, ליטוש אבן – פלורה ליטוש קרמיקה במידע על מה חשוב להכיר לפני שעושים פוליש לרצפת קרמיקה –  ליטוש אבן מחיר ועוד בנושא ליטוש מרצפות, ליטוש שיש, ליטוש אבן – פלורה מחפשים ליטוש מרצפות? מצאתם! *ליטוש לכל סוג של מרצפות: ליטוש שיש, ליטוש אבן ועוד… *ליטוש שיש מסוגים שונים ברמת איכות גבוהה לרצפה.

קרא עוד »
ליטוש מרצפות פלורה

חזרו אלי עם המבצע!

Call Now Button